Fly Away

(Lyrics & Sung by Corrnie May)

 "When will you be home?" she asks as we watch the planes take off

We both know we have no clear answer to where my dreams may lead

She's watched me as i crawled and stumbled

As a child, she was my world And now to let me go, I know she bleeds and yet she says to me

望著飛機升降她問:「你何時回來?」

夢想會將我帶往何處

我們都心知沒有確切的答案

她看著我緩緩蹣跚前行

還是小孩的時候,她是我的全世界

現在放手讓我走,我知道她淌血,卻沒告訴我

You can fly so high

Keep your gaze upon the sky

I'll be praying every step along the way

Even though it breaks my heart to know we'll be so far apart

I love you too much to make you stay

Baby fly away

孩子你可以高飛遠眺

我將在你沿路所走的每一步祈禱

即使深知分隔兩地會讓我心碎

太愛你,怎能讓你為我留在原地?

孩子,展翅高飛吧

 

Autumn leaves fell into spring time and SIlver-painted hair

Daddy called one evening saying

"We need you. Please come back"

When I saw her laying in her bed

Fragile as a child

Pale just like an angel taking flight I held her as I cried

秋葉落過春天拂過染白的頭髮

有天爸爸晚上打來說「我們需要你。回來吧。」

我看見她躺在床上

像個孩子般脆弱蒼白

如天使即將振翅而去

握起她的手,我哭出聲

 

You can fly so high

Keep your gaze upon the sky

I'll be prayin every step along the way

Even though it breaks my heart to know we'll be so far apart

I love you too much to make you stay

Baby fly away ohh...

I love you too much to make you stay

Baby fly away

孩子你可以展開雙翼高飛遠眺

我將在你沿路所走的每一步祈禱

即使深知分隔兩地會讓我心碎

太愛你,怎能讓你為我留在原地?

寶貝,展翅高飛吧喔…

太愛你,怎能讓你留下?寶貝,展翅高飛吧

 

 

我不知道媽媽是否也是這樣對我的。或許有點吧。無論如何,很慶幸媽媽沒有把我留下來,否則我會恨的,就像古時候強留女兒不嫁那樣,留來留去留成仇(或是愁?),不讓出去我會遺憾的。 別說我對媽媽小氣,不肯大方給讚美。向外發展是我自己掙來的,媽媽只是從頭到尾沒阻攔過我而已。沒有抱怨,這就夠了。況且,偶爾回家唉唉抱怨在外面多辛苦,媽媽會更心疼,這心疼多少帶點虛榮的幸福感:「唉,我孩子可是在外奔波才這麼疲累啊!」我也會更愛媽媽。媽媽給我的愛,四十天濃縮在四天內。

arrow
arrow
    全站熱搜

    jcsouth 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()